چهاردهمین دوره مسابقات شطرنج آزاد دبی

پایگاه همدان شطرنج

 

آغاز چهاردهمین دوره مسابقات شطرنج آزاد دبی ( امارات )

 

چهاردهمین دوره مسابقات آزاد بین المللی دبی با شرکت 172 شطرنجباز که در بین آنها نام هشت ایرانی دیده می شود در شهر دبی واقع در کشور امارات متحده عربی آغاز شد.

در این دوره از مسابقات که با نام جام" شیخ سعید بن حمدان آل مکتوم" هم شناخته می شود، 176 شطرنجباز متشکل از 36 استاد بزرگ،5 استاد بزرگ بانوان،23 استاد بین النللی،6 استاد بین المللی بانوان و 15 استاد فیده از 32 ملیت مختلف در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی آغاز شده است.

همانطور که عنوان شد از کشور عزیزمان،ایران هشت شطرنجباز(استاد بزرگ احسان قائم مقامی،استاد بزرگ مرتضی محجوب،استاد بین المللی ابراهیم احمدی نیا،استاد فیده شاهین کوهستانی،استاد بین المللی بانوان شایسته قادرپور،استاد بین المللی بانوان ساسادات خادم الشریعه،علی عابدی و اراهیم مومنی) حضور دارند که از 14 تا 24 آوریل با حریفان به رقابت می پردازند.

گفتنی است در این دوره از مسابقات که سال به سال بر ارزش و اعتبار و البته جایزه مادی آن از حیث حضور بازیکنان سرشناس و طراز اول افزوده می شود،استادبزرگ گرجی "بادورجوباوا" با درجه 2706 با قرار گرفتن در صدر جدول آغازین مسابقات به عنوان بخت نخست قهرمانی مسابقات به شمار می رود و پس از وی استاد بزرگ "لکو وان ولی" از هلند با درجه 2691 در جای دوم قرار دارد و استاد بزرگ "ولادیمیر آکوپیان" از ارمنستان با درجه 2684 در جای سوم ایستاده است.در مورد اعتبار این مسابقات همین بس که احسان قائم مقامی  استاد بزرگ کشورمان با درجه 2581 در رتبه 26 جدول آغازین مسابقات قرار دارد.

شایان ذکر است برای این دوره از مسابقات در مجموع مبلغ 50،000 دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده است که مبلغ 10،000 دلار آن به قهرمانی مسابقات اختصاص خواهد یافت.داور بین المللی اماراتی "عبدالرحیم مهدی" کار قضاوت بازیها را زیر نظر دارد.

 

 

( گزارش دور به دور مسابقات )

دور اول :

پیروزی احسان قادئم مقامی بر "مومهد  الاطاهر"(2095) بازیکن کشور میزبان.گفتنی است در دور دوم مسابقات قائم مقامی بر حسب قرعه با همسرش شایسته قادرپور رودررو خواهد شد، پیروزی شایسته قادرپور بر "ساتیجا کریتیک"(1534) از هند.تساوی انتقاد آمیز مرتضی محجوب با شخار مدهوریما"(1947) از هند،پیروزی ابراهیم احمدی نیا بر المارازیغ عیسی"(1784) از کشور میزبان،پیروزی شاهین کوهستانی بر خالد حسن مالالا"(1717) از امارات،پیروزی ساراسادات خادم الشریعه بر"تارک الطاهر سعید"(1484) از کشور میزبان، تساوی مهره سیاه علی عابدی با استاد بزرگ "ویورل لورداچسکو"(2644)   از مولداویی. باخت ابراهیم مومنی به امچدیشویلی"(2623) از گرجستان.

مشاهده نتایج دور اول

مشاهده قرعه دور دوم 

دور دوم :

پیروزی احسان قائم مقامی در برابر همسرش، شایسته قادرپور.پیروزی مرتضی محجوب بر "عبدالوهاب عبدالله"(1761) شطرنجباز کشور میزبان. تساوی ابراهیم احمدی نیا در مقابل استاد بزرگ روس "سرگئی وولکوف"(2623).گفتنی است "وولکوف عنوان قهرمانی مسابقات بین المللی خزر درسال گذشته در رشت را به دست آورده بود.تساوی ارزشمند شاهین کوهستانی در برابر استاد بزرگ "یوری کوزبوف"(2615) از اکراین. تساوی تحسین برانگیز ساراسادات خادم الشریعه در برابر استاد بزرگ "آلکساندر اودوکیموف"(2555) از روسیه. پیروزی علی عابدی در برابر احمد باشورا محمد"(1734) از سودان و پیروزی ابراهیم مومنی بر "خالد حسن مالالا"(2145) شطرنجباز میزبان مسابقات. اما در قرعه دور پهارم احسان قائم مقامی در قرعه ای سخت آنهم با مهره سیاه به مصاف "بادور جوبووا"تنها بازیکن +2700 حاضر در مسابقات و بخت نخست قهرمانی خواهد رفت.از دیگر قرعه بازیکنان کشورمان باید به رویارویی ابراهیم احمدی نیا با "سورینا شکار گانگولی"(2633) استاد بزرگ هندی و مصاف شاهین کوهستانی با استاد بزرگ "داویت پتروسیان"(2463) از ارمنستان اشاره داشت.

مشاهده نتایج دور دوم

مشاهده قرعه دور سوم

 

مرتبط :

سایت رسمی مسابقات

سایت رسمی نتایج مسابقات

پخش زنده بازیها

دریافت فایل بازیها

مسابقات شطرنج دبی

 

 

منبع : سایت شطرنجیان

www.hamadanchess.lxb.ir




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر